hobbies.org.ua

   Аналіз роботи Чортківської районної комунальної організації «Палац дітей та юнацтва» Чортківської районної ради за 2012-2013 навчальний рік.

     Чортківський Палац дітей та юнацтва є комплексним позашкільним навчальним закладом освіти, засновником якого  є  відділ освіти Чортківської райдержадміністрації  ,власником - Чортківська районна рада .

   Виконуючи закони України  «Про освіту»,  «Про позашкільну освіту», Положення «Про позашкільний навчальний заклад», Концепцію позашкільної освіти, Статут  ПДЮ, згідно районної Програми розвитку позашкільної освіти до 2014 року, педагогічний колектив спрямовував свою роботу на виконання  навчального плану та навчальних програм,  організації навчально-виховного процесу з гуртківцями, проведення районних масових  заходів, забезпечення участі вихованців гуртків та учнів загальноосвітніх шкіл району в різних етапах обласних та Всеукраїнських експедиціях, оглядах, конкурсах, виставках, фестивалях.

 

   Робота  Палацу дітей та юнацтва у 2012-2013   навчальному  році  була направлена  на реалізацію  основних положень освітньої політики  та проблемного питання «Формування і розвиток творчих здібностей учнів на основі диференційованого та індивідуального підходів»,  головною метою якого  було створення сприятливих умов для повноцінного й різнобічного розвитку дітей, становлення творчої особистості, здатної до продуктивної праці .      

   Одним із пріоритетних напрямків своєї діяльності визначено створення комфортного виховного середовища в гуртках , де враховуються інтереси і запити всіх  учасників навчально-виховного процесу та забезпечуються оптимальні умови навчання  і виховання  учнівської молоді в Палаці.

     Головним напрямком діяльності педагогічного колективу було моральне виховання особистості, забезпечення розвитку й самореалізації кожного вихованця.

    Пріоритетними формами  організації навчання в гуртках були такі форми роботи, які сприяли  самостійній, дослідницькій, творчій діяльність гуртківців, підготовки їх  до активної діяльності.

   Протягом року у ПДЮ  гурткову роботу сплановано згідно навчального плану, яким було передбачено 279 годин педагогічного навантаження керівників гуртків.

    Вся гурткова робота проводилась згідно навчального плану ПДЮ, який розроблено на основі типових програм, рекомендованих  Міністерством освіти і науки по двох рівнях – початковому та основному.

Гуртки працювали за такими напрямами:

-         художньо – естетичний                              20 груп, в них  264 вихованці

-         туристсько – краєзнавчий                         5 груп, в них 72 вихованці                

-         еколого – натуралістичний                        3 групи , в них 45 вихованців

-         декоративно  - прикладного мистецтва    8 груп, в них 111 вихованців

-         навчально-оздоровчий                               12 груп , в них 240 вихованці.

Навчально – виховну роботу здійснювали 23 педагогічні працівники , в т.ч. сумісники, директор, заступник директора з навчально-виховної роботи , методист, культорганізатор .

 

 Освітній рівень педагогів є високим. Збільшується кількість керівників з вищою освітою.

 Педагоги ПДЮ мають освіту:

-         вищу –   16   педагогів;

-         незакінчену вищу –      0  педагогів;

-         середньо-спеціальну – 6  педагогів;

-         середню загальну -  1педагог;

  На початку 2012-2013 навчального року в ПДЮ була організована робота у 24  гуртках і 47 групах, які працювали на базі ПДЮ, навчально-оздоровчого комплексу( басейн),  Чортківській загальноосвітній школі-інтернат, Ягільницькій ЗОШ І-ІІІ ст., Пробіжнянській ЗОШ І-ІІІ ст., Скородинській ЗОШ І-ІІІ ст., займалось  732 вихованці.

 У 2012 році за розпорядженням голови Тернопільської ОДА Хоптяна В. А. в області проведено конкурс на кращий навчальний заклад. Нам приємно відзначити, що в номінації позашкільного навчального закладу наш Палац дітей та юнацтва був визнаний  найкращим в області , що підтверджено відповідним дипломом.

    Серед колективів Палацу дітей та юнацтва один має звання « Зразковий художній колектив» - ансамбль естрадно-спортивного танцю « Наталі»( керівник Гребенюк Н. К. )У липні 20 13 року вокально-інструментальний ансамбль               « Оберіг» (керівник Скрипник Я. В) отримав звання « Зразковий художній колектив »

    Навчально-виховний процес здійснювався диференційовано (відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей  учнів з урахуванням їх віку, психофізичних особливостей, стану здоров`я) з використанням різних організаційних форм роботи.  Серед нетрадиційних форм проведення занять особливе місце займають інтегровані заняття та виховні заходи, які стимулюють різноманітні форми творчої співпраці гуртківців. Великі можливості розкривають тематичні тижні, виставки та участь у різноманітних конкурсах, фестивалях.

   Форми роботи з гуртківцями  підбирають педагоги, враховуючи вік та напрямок роботи гуртка .

   Заклад, крім навчально-виховної роботи, займався також контрольно-аналітичною діяльністю за такими  основними напрямками:

- реалізація виховної проблеми  через різноманітні форми роботи з вихованцями ;

- створення умов для навчання та творчого розвитку  як учнів, так і педагогів;

- надання методичної, практичної допомоги керівникам гуртків, педагогам-організаторам шкіл району;

-адаптація учнів до навчання в гуртках;

- отримання інформації для педагогічного аналізу;

-  робота з обдарованими дітьми;

  Систематично ведеться внутрішній контроль  за станом навчального та виховного процесу, проведенням позашкільних масових заходів. За підсумками цієї роботи проводяться наради при директорові.  Усі матеріали з контролю узагальнюються  в наказах  Палацу.

  Адміністрація  постійно співпрацює з школами  району з питань організації дозвілля школярів, їх участі в масових заходах, оглядах, конкурсах, вечорах, підтримує зв’язки з батьками гуртківців, громадськістю, районним будинком культури ім.К. Рубчакової, відділом сім’ї,  молоді і спорту , районним центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді,  створює нові системи пошуку, розвитку, підтримки юних талантів та обдарувань, надає інформаційно-методичну допомогу педагогічним колективам загальноосвітніх шкіл району.

  Протягом року добре зарекомендували себе художні колективи – зразковий ансамбль естрадно –спортивниго танцю « Наталі», ансамбль « Гармонія», ансамбль « Елегія», ансамбль « Подоляночка», вокально-інструментальний ансамбль «Оберіг» , фольклорний. Вони брали участь у районних та обласному конкурсах        « Дивоцвіт 2012, 2013»,Всеукраїнському конкурсі із сучасного танцю, Всеукраїнській танцювальній олімпіаді, інших конкурсах, концертах  – районному святі до Дня молоді, Дня міста,  Дня працівника освіти,  Дня захисту дітей  ,  районному флеш-мобі  лідерів учнівського самоврядування.

Вихованці гуртків  декоративно-прикладного та образотворчого  мистецтва     приймали участь у районних,  обласних, Всеукраїнській  виставках дитячої та юнацької  творчості «Знай і люби свій край», Всеукраїнському конкурсі « Моя Україна», Всеукраїнському конкурсі дитячого малюнка «Безпека  та мир в Україні»,  «Податки очима дітей», обласному конкурсі « Збережемо Дністер», районній благодійній акції « Подаруй дитині Різдво», районних конкурсах « Іде святий Миколай », « Новорічно - різдвяний подарунок ».

Крім того, вихованці  та керівники гуртків,  які були переможцями районних етапів конкурсів стали переможцями і обласних та учасниками всеукраїнських:

  • вихованцями гуртка « Фотоаматорство»( керівник Лановега М. В.)зайняте І м. в області та ІІ м. на  Всеукраїнському рівні в конкурсі юних фотоаматорів « Моя Україна».
  •  вихованцями гуртка «Образотворче мистецтво»( керівник Томашевська І. П.) зайняті І місця в обласних конкурсах « Я хочу жити в якісному світі» «Охорона праці», , « Знай і люби свій край»(гуртківці Байдак Роман, Горячко Юлія, Гайовська Оленка).
  • Вихованці ансамблю « Гармонія» ( керівник Чертова Н. В.) нагороджені дипломами за презентацію програми з міжнародної співпраці та її артистичне виконання (р. Польща, м.Лежайськ, середня школа № 2  , м. Піліса , гімназія, Центр культури м. Золотий Сток);
  •  вихованки  Дьоник Ольга, Хомяк Тетяна (керівник Скрипник Я. В.) отримали Серитифікати учасниківта нагороджені Дипломами у Міжнародному конкурсі молодіжних проектів з енергоефективності «Енергія і середовище 2013»;
  •  вихованка  Бойко Олександра , гурток «   Фотоаматорство» (керівник Лановега М. В)здобула диплом ІІ ст. у  Всеукраїнському  заочному конкурсі юних фотоаматорів « Моя Україно»;
  • вихованцями зразкового ансамблю естрадно-спортивного танцю «Наталі»  (керівник Гребенюк Н. К. ) – зайняте І, ІІ,ІІІ місце в Всеукраїнському  конкурсі з сучасного танцю,  І. ІІ місця у Всеукраїнській  танцювальній  олімпіаді, здобуто Дипломи за І, ІІ, ІІІ місце у всеукраїнських змаганнях із сучасного танцю в м. Київ;
  • заклад (керівник Пироговський Р. М.) відзначений за І місце в області у Всеукраїнському конкурсі-захисту сучасної моделі « Школа сприяння здоров’я »;
  • заклад (керівник Пироговський Р. М.) відзначений за І місце в області у Всеукраїнському конкурсі Веб-сайтів позашкільних навчальних закладів;
  • керівник  гуртка Гіріч О. Р. зайняла І місце  в обласному етапі  Всеукраїнського конкурсу « Джерело творчості » ,« Керівник гуртка 2013»
  •  Заступник директора Козак О. М. відзначена за ІІІ місце в обласному  конкурсі на кращий виховний захід у таборах літнього оздоровлення та відпочинку школярів серед педагогічних працівників  « Цікаве таборування 2013».

        Вихованці гуртків туристсько-краєзнавчого напрямку брали участь у обласних змаганнях із спелеотуризму, спортивного та пішохідного туризму, геолого-географічних. Гурток історико-краєзнавчого напряму нагороджений обласним дипломом за участь у фестивалі-конкурсі « Діти Мельпомени», а також грамотою УОН за участь у обласній краєзнавчій конференції учнівської молоді «Роде наш красний, роде наш прекрасний».

   У роботі гуртка « Юних екологів» значне місце належить участі юннатів у масових заходах, а саме: взяли активну участь у проекті «Енергозбереження»,         ( були складені презентації та буклети), «Вода та молодь-разом у майбутнє»(презентації), займалися дослідницькою роботою  на тему «Зимуючі птахи» (Еволюція та походження птахів), виклали свій матеріал у вигляді презентації і доповіли на високому рівні. Весною виготовили шпаківні для пташок.

Гуртківці гуртка «Юні знавці лікарських рослин» взяли активну участь в дослідницькій роботі на тему «Зимуючі птахи», свої результати подали у вигляді стін-газети.

Гуртківці з  «Основ екологічних знань» взяли активну участь дослідницькій роботі на тему «Зимуючі птахи», зробили доповідь   про легенди,  приказки та  прислів’я про зимових птахів, а також зробили їхні фото. Зимою виготовили годівнички для пташок.

Активну участь взяли гуртківці екологічних гуртків у проведенні виставки на звітному концерті , де показали свою роботу у вигляді різноманітних виробів із природного матеріалу, а також безліч виробів із побутових відходів.

Обдарованих дітей було нагороджено грамотами за активну участь у роботігуртків.

 Палацом дітей та юнацтва розроблено план районних масових заходів на 2012-2013 н.р., які  проводилися протягом року. Це свята, конкурси , виставки.  Серед них: районні свята:  присвячене  Міжнародному Дню захисту прав дитини, до  Дня працівників освіти,  вишкіл Соколів,флеш-моб лідерів учнівського самоврядування, « Колядуй моя родино, колядуй вся Україно», до Дня захисту дітей, міські свята : свято першокласників, випускний бал.  Організовувались і проводились районні виставки :  декоративно-прикладного мистецтва  “Знай і люби  свій край”, новорічно-різдвяна   виставка,  благодійна акція « Подаруй дитині Різдво», районна військово- патріотична гра « Сокіл»( Джура).

З ініціативи  Палацу у районі було проведено новий районний конкурс  для обдарованих дітей « Чортківщина має таланти».

Ефективність проведення масових заходів сприяє поширенню кращого педагогічного досвіду з організації навчально-виховної діяльності.

Педагогічній колектив закладу постійно працює над підвищенням методичного рівня навчальної та виховної роботи. На постійній основі працює школа педмайстерності педагогів-організаторів та керівників гуртків.  В її межах пройшли «круглі столи» на різноманітні теми  та відповідні майстер –класи.

Методична робота була спрямована на підвищення професійної кваліфікації і загальної культури педагогічних кадрів, здійснювалась на основі вивчення  складу педагогів та вихованців, результативності навчально-виховного процесу. Методична робота координувалась за нормативними документами МОН, департаменту  освіти і науки, ТОКІППО,  районного методичного кабінету.

Для керівників гуртків, педагогів-організаторів   проводяться  консультації з організації навчально-виховної роботи з учнями різних вікових категорій.

Заступником директора з навчально-виховної роботи  були підготовлені накази та положення про районні масові заходи, розроблені сценарії свят та концертів, підготовлено методичні рекомендації  для керівників гуртків по впровадженню нових педагогічних технологій в гурткову роботу.

У методичному кабінеті Палацу  створено  банк даних обдарованих дітей . 

З метою контролю за роботою гуртків, проведенням масових заходів, директором та заступником  Палацу відвідувалися заняття гуртків та надавалась методична допомога.

Робота Палацу дітей та юнацтва  висвітлювалась у районній газеті “Голос народу”,частіше- у міській газеті « Чортківський вісник»  .

Для оперативного вирішення виробничих питань та спільної роботи  з документами з використанням   інтернету,  у Палаці встановлено місця доступу до мережі. 

У Палаці дітей та юнацтва  постійно оновлюється власний веб-сайт  http://www.hobbies.org.ua/chortkivskyi-pdyu, де розміщуються нормативно-правові документи, звіти про проведені організаційно-масові заходи, оголошення, новини, фотогалерея , відео та ін.

  Провідну роль у стимулюванні цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетенції  педагогічних працівників, росту їх професійної майстерності, розвитку творчої ініціативи , підвищення їх престижу і авторитету відіграє атестація педагогічних працівників.

 Організація та проведення атестації педагогічних працівників в закладі як система заходів була спрямована на всебічне комплексне оцінювання педагогічної діяльності, за якою визначалась відповідність кожного педагогічного працівника займаній посаді, відповідність встановленого тарифного розряду. Основними завданнями з питань атестації педагогічних працівників на поточний навчальний рік були визначені наступні: стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, зростанню їх професійної майстерності, розвитку творчої ініціативи, підвищення престижу й авторитету, забезпечення ефективності навчально-виховного процесу.

У 2012-2013 навчальному році відповідно до Перспективного плану атестації та курсової передпідготовки черговій атестації підлягало 3 педагоги. На продовження терміну дії попередньої атестації надійшла заява до атестаційної комісії від Музички Н. А., у зв’язку з її навчанням у ВНЗ..

Протягом  2012-2013 навчального року атестовано наступних педагогічних працівників:

-         На підтвердження раніше встановленої  І кваліфікаційної категорії  - методиста Лижечку Оксану Євстахівну ;

-         На встановлення 10 тарифного розряду – керівника гуртка зразкового естрадно-спортивного танцю « Наталі » Гребенюк Наталію Корнелівну ;

-         На встановлення 9 тарифного розряду – 3 педагоги- керівник екологічних гуртків Злепко Лідію Богданівну, керівник танцювального ансамблю              « Елегія» Федічкіну Людмилу  Валеріївну, керівнику гуртка « Школи здоров’я » групи « Загальна фізична підготовка» Філіпчук Вероніцу Дмитрівну.

 Адміністрацією закладу та атестаційною комісією ПДЮ протягом 2012-2013 навчального року проведена наступна організаційна робота:

у серпні укладено та опрацьовано плани заходів з організації та проведення атестації у ПДЮ, розглянуто нормативно - правові документи –« Типове положення про атестацію медпрацівників України» , з питань організації та проведення атестації педагогічних працівників, оголошено попередній список педагогічних працівників, які відповідно до перспективного плану, мають атестуватися та пройти курси підвищення кваліфікації ц у 2012-2013 навчальному році.

У вересні 2012 року наказом ПДЮ від 14.09.2012  № 72 « Про створення атестаційної комісії та затвердження її складу» створено атестаційну комісію Палацу дітей та юнацтва.

 Згідно вимог нормативних документів до складу атестаційної комісії включено директора, заступника та досвідчених педагогів.

До 10 жовтня 2012 року директором ПДЮ атестаційній комісії надано списки педагогічних працівників, які підлягають черговій атестації, в яких зазначені результати попередньої атестації та строки проходження підвищення кваліфікації.

За підсумками проведення засідання атестаційної комісії видано наказ по закладу від 07.11. 2012 №80 « Про атестацію педпрацівників у 2012-2013 навчальному році», складено та затверджено графік відкритих занять.

У жовтні з педагогами, які атестуються у поточному році, проведені індивідуальні консультації щодо оформлення матеріалів з досвіду роботи.

 Відповідно до Типового положення про атестацію та затверджених графіків з листопада 2012р. по березень 2013р., членами атестаційної комісії вивчалась система роботи, оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників, які  підлягали атестації: методиста  ПДЮ Лижечки О. Є., керівника гуртка зразково естрадно - спортивного танцю « Наталі» Гребенюк Н. К., керівника екологічних гуртків Злепко Л. Б., керівника танцювального ансамблю « Елегія» Федічкіної Л. В., керівника гуртка « Школи здоров’я» групи « Загальна фізична підготовка» Філіпчук В. Д.

 До 01. 03. 2013 року, згідно  Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України  , директором закладу на кожного педагога складено характеристику, у якій об’єктивно дана оцінка виконання посадових обов’язків, відомості про їх професійну підготовку, організованість, морально-психологічні якості.

 Атестаційні листи секретарем атестаційної комісії підготовлені вчасно; за 10 днів до проведення засідання атестаційної комісії, педагогічні працівники, які атестувалися у поточному навчальному році , були ознайомлені з ними під особистий підпис.

01 квітня 2013 року проведено засідання атестаційної комісії ПДЮ ( протокол №3 від  29 березня) , на якому були атестовані на рівні закладу наступні педпрацівники ПДЮ: методист ПДЮ Лижечка О. Є., керівник гуртка зразково естрадно - спортивного танцю « Наталі» Гребенюк Н. К., керівник екологічних гуртків Злепко Л. Б., керівник танцювального ансамблю « Елегія» Федічкіна Л. В., керівник гуртка « Школи здоров’я» групи « Загальна фізична підготовка» Філіпчук В. Д. ; культорганізатор Музичка Н. А.  не атестована у зв’язку із навчанням у ВНЗ. За результатами атестації видано наказ від 01 квітня 2013р.  № 10 « Про результати атестації педпрацівників ПДЮ».

 Слід зазначити ,що в цілому, атестаційна комісія ПДЮ організувала та провела атестаційну кампанію на достатньому рівні. Подані матеріали педагогічних працівників, які атестувалися протягом  навчального року, відповідали вимогам до кваліфікаційних категорій, визначених у «Типовому положенні про атестацію педпрацівнииків».

 Стан роботи з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії під час навчально-виховного процесу в позашкільному закладі знаходиться під щоденним контролем адміністрації ПДЮ.

 На початку навчального року були оформлені всі необхідні акти-дозволи на проведення навчальних занять.

Протягом 2012-2013 н. року велася вся необхідна документація з питань охорони праці працівників та вихованців. Відпрацьована програма вступного інструктажу для працівників та вихованців.

Протягом останніх п’яти років  у ПДЮ не було зареєстровано жодного випадку травматизму серед вихованців під час навчально-виховного процесу. Побутових травм серед педагогів не було.

 При плануванні роботи у наступному році адміністрації ПДЮ та керівників гуртків слід зосередити увагу на проведенні бесід та вікторин з питань профілактики побутового травматизму з вихованцями, продовжити роботу навчання вихованців та працівників із техніки безпеки під час навчально-виховного процесу .

На 01.09. 2012 року всі працівники ПДЮ надали медичні книжки з дозволом на роботу.

Адміністрація закладу приділяє значну увагу питанням збереження майна, дотримання санітарно-гігієнічних норм. Забезпечено нормальні умови функціонування всіх систем життєзабезпечення ПДЮ.

В той же час треба відзначити недоліки  та невирішені  проблеми щодо      розвитку та удосконалення  навчально-виховної та адміністративно – господарської   роботи, на які необхідно направити зусилля колективу у 2013-2014 н.р. :

зосередити увагу керівників гуртків на збільшення кількості вихованців     у гуртках, на  збереженні контингенту  гуртківців, використовуючи різноманітні   традиційні, нетрадиційні  та інноваційні форми, методи і засоби роботи .

сприяти підвищенню  професійного рівня  педагогічних працівників через  перепідготовку кадрів  при   Тернопільському   обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти, різного рівня семінарів, методичних об’єднань, обміну досвідом, педагогічних майстерень, майстер-класів тощо. підвищити темпи підготовки педагогів до застосування інформаційних та інноваційних технологій  у педагогічному процесі.

посилити роботу з вивчення та узагальнення передового досвіду роботи.

Залишається  невирішеними питання грошової  та експертної  оцінки  земельної  ділянки туристичної бази « Білавіно » в с. Ягільниця.